lunedì 26 gennaio 2009

Pesce fritto in crosta di farina di mais - Peste prajit in crusta de malai


gif2
io ho preparato due filetti di merluzzo congelati ma si può friggere il pesce che vi piace

filetti di merluzzo
latte
formaggio grattugiato ( grana, caciocavallo, formaggio svizzero, quello che vi piace )
farina di mais
olio per friggere


contorno : patate a cubetti, lesse, scolate e condite con sale, burro e aneto o prezzemolo fresco triturato


- lasciamo il pesce una decina di minuti nel latte (se il pesce e congelato lo lasciamo a scongelarsi un po' nel latte )
- passiamo i filetti di pesce nel formaggio grattugiato e nella farina di mais ( il strato di farina di mais deve essere abbastanza grosso )
- nel frattempo scaldiamo l'olio in una padella e mettiamo a friggere il pesce 5-10 minuti ( secondo quanto è grande il filetto di pesce) da una parte e altre tanto dall'altra.
- astraeteli con la paletta, passateli sulla carta assorbente e serviteli subito ben caldi

Romania Pictures, Images and Photos
O alta reteta din minunata carte a lui Radu Anton Roman .

ingrediente:
lapte
file de merluciu ( am avut eu darvoi puteti sa prajiti pestele are va place)
cascaval ras
malai
ulei pentru prajit

- Nu mai stiu daca in cartea lui RAR era scris sa tinem pestele in lapte, dar eu fac mereu asa si cu pestele si cu ficatul, dupa ce stau in lapte au gust mai bun.
- pestele scos din lapte se trece prin cascavalul ras si apoi pin malai care trebuie sa fie un strat gros
- se prajeste in ulei incins 5-10 minute pe fiecare parte in functie de cit de mare e bucata de peste
- se scoate pe sevet de hirtie sa se scurga uleiul

eu am servit impreuna cu cartofi natur: cartofii cuburi, fierti in apa cu sare, scursi, peste care am adaugat unt, si marar proaspat tocat ( pentru ca nu aveam patrunjel).