venerdì 13 ottobre 2006

Torta di mele - Placinta cu mere (de post)


ingredienti :
400 gr farina
200 gr margarina/burro
7 cucchiai d'acqua
1 cucchiaio aceto

biscotti sbriciolati o semolina

4 mele tagliate a pezzi
2-3 cucchiai cannella
uvetta, noci

- impastiamo e lasciamo a raffreddarsi 30 min nel frigo.
- dividiamo l'impasto e prima parte lo stendiamo e lo mettiamo nella teglia infarinata e imburrata ( 26*26 cm) .
- aggiungiamo i biscotti e sopra le mele insieme con le noci e uvetta
- copriamo con il resto del impasto .
- facciamo buchi con la forchetta nel impasto e inforniamo (180 °c) .. fino quando sarà dorato.

nota : serve cca 75 gr farina in più per poter stendere l'impasto

in romana:


Aluatul este din revista practic "carticica pentru Paste"

ingrediente :
400 gr faina ( +75 gr cca pt presarat planseta, sucitorul ...sau dc e prea moale si lipicios aluatul.. se intimpla )
200 gr margarina
7 linguri de apa
1 lingura otet
citiva biscuiti pisati sau gris
4 mere taiate cubulete
2-3 linguri de zahar
scortisoara , stafide , miez de nuca taiat cu cutitul

Se amesteca bine pina devine o coca moale . Se lasa la frigider 30 min. invelita in folie . Se taie in 2 bucati si din prima se intinde o foaie cu sucitorul cit marimea tavii ( a mea era 26x26 ). Cind intindeti foile va mai fii nevoie de faina pe planseta si pe sucitor .. deci mie mi-au mai intrat vreo 75 gr de faina in plus.  Am presarat citiva biscuiti sfaramati si am continuat cu merele taiate bucatele. Cine vrea poate sa le rada, sa le caleasca inainte,  mie imi plac asa puse direct in placinta. Am acoperit cu cealalta foaie facuta din restul de coca, intepat cu furculita si la cuptorul gata incalzit la temperatura mica pina devine placinta aurie .